Viva Las Vegas.. - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sam - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas.. - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sam - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas..

Door: Samvdlaan

Blijf op de hoogte en volg Sam

17 Juni 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

De heenreis is al een ervaring opzich. De omgeving als in de film hangover en Route 66 is ronduit Ge-Wel-Dig! Disney Film Cars in levende lijve terwijl we gezellig liedjes zingen in de bus. In de middle of nowhere kom je steeds kleine woonwijken tegen waar alles op elkaar lijkt, letterlijk elk huis is hetzelfde. Opeens verschijnt er dan een uitbarsting van lichtjes en huge gebouwen, Las Vegas. Bij het inrijden van Vegas waren er wedding capels om de 3 meter gevuld met jongeren die hier de tijd van hun leven meemaken. Wij maken hier natuurlijk ook deel van uit op onze eigen manier!
Aangekomen bij het Circus Circus Hotel vinden Thes, Sammy, Jane & ik een ranzige kamer die nog niet was schoongemaakt, waardoor we werden overgeplaats naar de 22e verdieping waar we een perfect zicht hebben over Las Vegas (en het zwembad!). Koffers dumpen en Vegas induiken! Vegas is een stad dat één groot pretpark is, net zoals het hotel zelf al. Het hotel is een mini stad met casino’s tot shopping stores! Het electriciteits verbruik moet echt een belachelijke hoeveelheid zijn wat je vast & zeker niet zal aantrekken als je een natuurliefhebber bent. Luckily for me maak ik me daar niet zo druk om en geniet ik ten volle van de lichtjes en extreme stroomverbruik.
Las Vegas is gewoon onbeschrijfelijk. Na het zien van vele plaatsen uit films, muziek uit boxen op straat in dezelfde verhouding als lantaarnpalen om het gevoel te creëren dat je non stop in een film loopt & de bezienswaardigheden van Tivali fontijn, venetian, Bellagio, Ceasars Palace, gondels tot de Eiffeltoren maken het plaatje compleet. Venetian was wel het hoogtepunt van de eerste dag, een overdekt shoppingcenter wat oogt op een openlucht centrum, terwijl het geheel fake is. We besluiten te eten bij een perfect Mexicaans restaurantje waar ze dansjes providen op de bar, de basketbal final live op hebben staan, foto’s maken, goedkoop maar lekker eten & gratis onbeperkt drinken. Pijnlijke voeten brengen ons terug naar de hotelkamer waar we ons snel omkleden en ons Vegas Proof maken voor het nachtleven. Met de hele groep gaan we opzoek naar plaatsen wat ook geschikt is voor onder de 21 en al snel dachten we de plek gevonden te hebben. Helaas voor ons bleek het na een lange wandeling alsnog 21> te zijn, maar de aardige club eigenaar vond ons zo geweldig dat hij een gratis Limousine regelde om van zijn club naar een <21 club te brengen. Zo kwamen er 2 limo’s waar 1 ervan gevuld was met alle NAU mannen gemengd met Sammy & mij. De club, die voor vrouwen gratis was, bracht zo de benodigde hilarische buien en cadeautjes mee. Na vele nachtelijke buitenshows ontstaat er een verdwaalde tocht genaamd ´Het hotel terug vinden´. Zo ontmoeten ik en Daph hier 3 Amerikanen uit California die een bachelor party vierden van 1 van de gasten. Zo heb ik de meest geweldige conversaties gehad met Ed, de Amerikaan waarvan het nummer nu in m’n Amerikaanse telefoon nummer staat opgeslagen. Terwijl de Amerikanen zich gingen vermaken in het Casino, halen wij nog snel een ijsje en meeten met de boys die onderweg gaan naar een local restaurantje om de voetbal wedstrijd Netherlands- Denmark te checken die om 4.30 AM begint.
Met hooguit 2 uurtjes slaap en geen besef meer van de lang verwachte scheiding die heeft plaatsgevonden wekt de housekeeper ons om 8.50, 10 minuten voor onze bus vertrekt naar Hoover dam. Springend over elkaar heen halen we op wonderbaarlijke wijze de bus terwijl we energie opdoen uit typische liedjes zingen. Hoover dam zelf is een enorme dam in de Colorado River ter hoogte van de Black Canyon in Nevada. Na een korte stop bij de Hoover dam, wat je beter kan overslaan als je ook maar een fractie last heb van hoogtevrees, verkassen we naar de echte reden waarom we de bus van 9 wilde halen, Diamonds shopping outlet in Las Vegas. Ik en Janneke gingen als een stel piranja´s de gehele mall door opzoek naar pumps en jurkjes terwijl de andere zichzelf storten op de Vans winkel. Ons efficiënt shoppingsgedrag leverde in 3 uur tijd een totaal van 5 paar nieuwe pumps, 2 jurkjes & 1 Calvin Klein jurkje op. Geheel tevreden gaan we met onze nieuwe aankoopjes de gehele strip af (dé straat in Las Vegas) waar we na miljoenen fotoshoots tóch maar kaartjes gingen scoren voor de Chippendales met alle meiden. Dit liep iets anders dan verwacht waardoor we opeens kaartjes hadden voor Blue Man Group, wat alsnog een vette show is! Een show met 3 blauwe mannen, vette muziek, ongelofelijke kleuraspecten, interactie & een lawine van papier! Opgetut en totaal Vegas Proof komen we weer in het nachtleven terecht waarvan we ondertussen wel bewust waren dat het niet veel te beleven valt als <21, min een aantal clubs die we al gezien hadden. Nacht 2 vraagt dus ook voor optie 2. Trouwen in Vegas na een originele scheiding in Vegas is voor ons de normaalste zaak van de wereld. Opgesplitst verkennen we de boel en komen we éindelijk een super club binnen waar ze ons zonder te controleren door lieten lopen. Met een big smile vermaakte ik me prima op de dansvloer en was het 21+ drama overwonnen! De rest van de nacht hebben we doorgebracht in Casino’s die verspreid zijn over de verschillende hotels. De dollars vlogen eruit, maar er moet er 1 de winnaar zijn. In het MGM casino sleepte Man-Yiu $500,- binnen als enige van de groep.
High Heels zijn een waar drama als het er op aankomt in Vegas. 24/7 lopen neemt de benodigde blaren mee met als gevolg dat we gemiddeld 4x per dag de taxi pakte. Taxi werd alleen al snel old fashion, limo’s zijn de normaalste auto in Vegas, dus kozen Scott, Tim, Michiel, Marieke & Ik uiteindelijk maar voor de Hummer om ons bij het hotel af te zetten. Het hotel is nog een groot feest om 5 uur ’s nachts, waardoor we met maximaal 6 uur slaap in Vegas gewoon weer opstaan bij de wake up call en via hotel Luxor (Egypte, sfinx) naar hotel New York, New York gaan om één van de vetste achtbanen ever te pakken! Jane & ik zaten helemaal voorin wat zo de benodigde adrenaline met zich meenam. De achtbaan gaat een stuk door Vegas en is onbeschrijfelijk! Met de old fashion cap komen we daarna aan bij de Stratosphere Tower waar Thessa & Ik twijfelen over de Oxygen bar. Een bar waar je massages en een zuurstof behandeling krijgt, heerlijk! Apart om via slangetjes door je neus 100% puur zuurstof in verschillende kleurtjes in je lichaam te krijgen.

Vegas is onbeschrijfelijk. Het is zo adembenemend geweldig dat er geen woorden zijn om het uit te leggen, het is iets dat je moet ervaren. Vraag vooral ook geen gedetailleerde versie van mijn days in Vegas, want ik hou me nog steeds precies aan het protocol: What happens in Vegas….. Stays in Vegas!

• 17 Juni 2010 - 09:25

Megan:

Ik wil oooook Samoraai! Ik ben benieuwd naar al je aankopen en foto's als je terug komt! Leuke verhaaltjes allemaal, toch zonde dat jij geen jackpot in één vd 100 casino's hebt gescoord, maar ach anders ging je koffer toch nooit meer dicht. Ik vind overigens wel dat ik het privelege heb om bij terugkomst je over je wilde Vegas details te mogen vragen haha ;) Doe voor mij trouwens ook een leuke Amerikaan in je koffer, over iets meer dan een maandje moet ik alweer aan een nieuwe man dus dat komt wel handig uit. Enfin, we skypen snel chick. Geniet ervan! x

• 17 Juni 2010 - 22:39

Seema:

wat ben ik blij dat je toch nog wat post op waarbenjij.nu.. anyway.. als eerst what happens in vegas. stays in my EARS haha;) dus komt goed;) enee ik ben toevallig best milieubewust. ik gebruik het o.v. en pak de fiets. gooi bijna nooit mijn afval ops traat. soms verlies ik wat.. dus dat Las Vegas is zo not done. maarja zoals jij al eerder zei, die kut amerikanen houden van BIG/extreem. dus in vegas is het extremer dan extreem..

ondertussen ben ik alweer heel jaloers op je nachtelijke avondjes. ik heb een plan.. 2011 Zomervakantie, gaan wij naar Amerika en jij geeft mij een rondleiding:)

wel geod dat je nederland hebt gevolgd. ik ben trots op je..
    oh en nu het belangrijkste van deze lange reactie. IK MIS JE!

• 17 Juni 2010 - 22:40

Seema:

ps. ikw il ook met jou skypen. maar hoe the fuck werkt dat.. fuck ik ben oud..:P

• 19 Juni 2010 - 18:43

Mamma:

Hai meisie..

is het leuk daar..eet je wel genoeg..maar niet te vet hoor...ook wat gezond hoor, want de americanen weten wel wat lekker is hoor ..maar wij ook..hmmm..hamburgerrrr..., big mac.mmmm. wat zeg je...jajaja pancakessss..jajjajja ook in nederland kennen we American pancakes hoor...en wij hebben nog aan je gedacht en zijn snel naar Albert heijn gerend en smulden van het beetje ook in amerika zijn...Pancakes...lekker dik en heerlijk romig..hahah
    mis je
    xxxxx mammma

• 19 Juni 2010 - 20:36

Sam :

@ Megan: haha het is zooo tof! Miss is het idd toch wel beter dat ik gen jackpot heb gescoord, maar de aankoopjes zijn erg leuk!
    Hoe is het daar in NL? Deets zal ik je providen, don't worry! Ik denk niet dat de Amerikanen in Arizona onder jou definitie van aantrekkelijk vallen, maar in NYC hou ik mn ogen voor je open ;)
    Idd snel skypen! XX

@ Seema: Haha mevrouw milieubewust (you wish), ik zal je een rondleiding providen hoor, he is vrij simpel want Las Vegas is meer 1 ontzettend lange straat vol met lichtjes en casino's. Foto's komen snel! Moet ze eerst even allemaal verzamelen en uitzoeken ;)
    Skype is super easy, downloaden die handel en me toevoegen, kunnen we skypen! Btw, had ik je al gefeliciteerd met je Bday past week? Ik vol me een slechte vriendin, Happy Bday lieve Seem!
    ps. gister om half 5 's ochtend Nl-Jap gekeken ;) aren't you proud (A) Mis je ook meis!

@ mam:
    Het is super leuk! we eten prima en werken veel met balans dagen. plus je loopt belachelijk veel en we sporten ook aardig wat. U moet de vorige berichtjes maar even lezen (vraag maar aan isa hoe het werkt. of kijk op die andere site, dat is makkelijker), dan word duidelijk dat ik tot nu toe nog geen enkele hamburger of pancakes op heb (in tegenstelling tot jullie dus haha).
    Hopelijk kunnen jullie ook snel skypen, miss you 2! XX