Record Day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sam - WaarBenJij.nu Record Day - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sam - WaarBenJij.nu

Record Day

Door: Samvdlaan

Blijf op de hoogte en volg Sam

09 Juni 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Jetlag is nog steeds te merken als Thes en ik om 5.15 wakker worden en uiteindeijk de laptops er maar bij pakken in de hoop dat er skypers uit NL online zijn. 8 uur ontbijt beoordeelde we tot complimentjes dag, wat inhoudt dat iedereen elkaar alleen maar complimenten kan geven. Dit is niet zo heel moeilijk aangezien we erg makkelijk te onderscheiden zijn van de Amerikanen. De eetzaal bestaat uit 3 delen als je binnenloopt zie je gelijk de kant van fastfood met alle hamburgers, friet tot taartjes, brownies en muffins. De rechterkant staat vol met ontzettend grote pizza´s. Gelukkig is er nog een afgelegen kant helemaal rechts waar het fatsoenlijke eten ligt en er dan ook bijna geen Amerikanen te bekennen zijn. Pasta salade, rijst, mais, sla, fruit, yoghurt, sandwiches en groentes. Dit is de place to be voor alle dutchies.

Stereotyperend feitje: Spotted, politie agenten met donuts achter het stuur, het is ÉCHT waar!

Een snelle rondleiding door de campus en ons communication gebouw waarna we vaart maken naar de Walmart en onze ogen uitkijken naar de Ontzettend grote verpakkingen. Alles moet groot hier, kleine dingen hebben ze gewoon nog nooit van gehoord. Na een nieuwe wayfarer bril, jurkjes in overvloed en Arizona blikjes scoor ik mijn Amerikaanse telefoon die met net iets teveel moeite geactiveerd word. Mijn officiële Amerikaanse nummer die ik weliswaar niet te vaak gebruik, maar stukken goedkoper is voor de beide partijen.
Lucky us zijn getuige van de Record Days in Arizona. Dit houdt in dat de dagen temparaturen bereiken die nog nooit eerder zo warm zijn geweest op die particular day. Zo genoten we vandaag weer van de 38 graden op complimentjesdag.

Maandag was het dan zover, school has started. Onze groep word opgedeeld in 3 klassen waar we elke dag 3 verschillende lessen krijgen;
- Shooting & Editing (Oftewel het filmen & editten, spreekt voor zich)
- Studio Class in TV services studios (In een TV studio werken voor & achter de schermen met green screen etc..)
- Announcing, writing & Reporting. (presenteren, schrijven en reporten)

Erg tof allemaal om zo intensief bezig te zijn met je eigen productie. Vandaag (Dinsdag) werd de rolverdeling bekend gemaakt, Samora is bij deze officieel Writer/Talent (presentatrice)! Super vet, aangezien ik daar dus ook m’n diploma in krijg. Mijn zo goed als blijkbaar perfecte filmpje (niet overdreven) gaf dan ook de doorslaggevende boost om door de lange dag te komen.
Verlangend na warme chocomel besluiten Robin, Marieke, Lizzy en ik het sportveld na de benodigde beweging wat eerder te verlaten en de sensatie op te zoeken door via een korte weg (lees: snelweg) richting de Walmart te gaan. Na heel wat lachbuien, fotoshoots & onsnapbare stoplichten wisten we heelhuids aan te komen en de kleinste chocomelfles te scoren van 4 Liter.

De amerikanen zijn geweldig in de Nederlandse pronouncing! Hoe ze de G gorgelen om ons na te doen is onbetaalbaar. Net zoals vertellen dat je nog nooit een bagel heb getoast aan een willekeurige Amerikaan die voor je staat. Het meest geschokeerde gezicht ooit stelde gelijk de vraag: ‘HUH never? Where are you from? Waarop het standaard antwoord ‘Netherlands’ natuurlijk nietszeggend was en ‘Europe’ pas de benodigde verklaring gaf.

Miley Cyrus , de nieuwe meest gehate mascote, brengt veel frustraties op de Gabaldon Hall. Miley achtervolgt ons ter alle tijden, van muziek tot haar gehele kledinglijn en de dollar shirtjes die iedereen massaal heeft ingeslagen. Ook ik ga nu als massakonijn slapen in een Miley Cyrus shirtje, uitrusten zover mogelijk voor onze eerste shooting dag morgen!

Camera, Licht, Actie!

• 09 Juni 2010 - 10:27

Isabelle:

Sammie! :D Wat leuk om te lezen allemaal! Gelukkig hebben ze ook fatsoenlijk eten zeg, wat raar dat dat beeld wat wij van Amerikanen hebben ook gewoon klopt :P Kleinste chocomel 4 Liter! :O mijn hemel!

Hier is het weer wat minder denderend dan in Amerika, het is benauwd en het regent. Ik ben al wel gaan stemmen vandaag! :D
    En vanmiddag ga ik fitnessen (zal wel heel saai zijn zonder jou! :()
    Nja, slaap nog maar lekker, en succes op je eerste shooting day!

xxx

• 12 Juni 2010 - 11:32

Seema:

SAMMM, met het verhaal wordt ik steeds meer jaloers. wel vet daar man. grapig vind ik wel de kleinste fles is 4 liter.. tja they like big.. zonder dat ze het besef hebben dat geluk in kleine dingen zitten;) ben benieuwd naar al je verdere verhalen.. ik blijf iig een trouwe lezer!

dikke kus!