´So many Dutch people´! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sam - WaarBenJij.nu ´So many Dutch people´! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sam - WaarBenJij.nu

´So many Dutch people´!

Door: Samvdlaan

Blijf op de hoogte en volg Sam

07 Juni 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zijn we net een uurtje aan het slapen na die enorme vermoeiende reis, besluit de 1e groep ons flink te terroriseren door met een ondenkbaar hard niveau op alle deuren te kloppen en te roepen. Omhelzend en overdreven blij springt iedereen elkaar om de nek, net iets te hard though aangezien de dorm leiders er niet zo blij mee waren en de Campus Cops hebben ingelicht. Zo snel mogelijk word ik een willekeurige kamer ingeduwd waar ik gelijk 2 Amerikanen leer kennen en een mini party bijwoon met RJ en Davy.

Slide Rock is een ongelofelijk mooie plek. Je loopt tussen de huge rotsen waartussen een riviertje zit waar je kan zwemmen. Via de cliffs heb je een waterglijbaan en na veel rotsen klimmen heb je ook weer een hele workout voor de komende 5 dagen achter de rug. Aangezien we hier in Arizona 20% minder zuurstof hebben, ademen we heel zwaar, snel moe & is m´n conditie een stuk slechter. Ondanks dit pakken we een terrasje waar we een simpele kleine Limonade bestellen, en een mega beker (wat te vergelijken is met een grote milkshake van de Mac in NL) incl. refill. Tim daarintegen besteld een koffie wat erg raar overkomt op het personeel.
Het is echt ongelofelijk hoe belachelijk veel die Amerikanen eten. Pizza’s, hamburgers, spaghetti tot vette friet gemixt met taartjes en brownies, de hele dag door. Leven op cornflakes, salade’s & water moet ons enigszins in een gezonde staat houden, ik vertik als vettie terug te komen. Want wat we in Nederland dik vinden, believe me dat is slank! Ontzettend DIK zijn ze zeker, hun kleding stijl is simpel en huge en alle stereotyperende gedachtes zijn simpelweg gewoon waar! Vandaag zijn we 3x aangesproken toen we met 9 vrouwen tegelijk liepen. Toeterende auto’s , Aangestaard worden we om de seconden en opmerkingen in de target dat ze nog nooit hebben meegemaakt dat 9 jonge dunne vrouwen tegelijk binnen komen stormen. Reactie wat te vergelijken is als wij 9 New Yorkse modellen over straat zien lopen met Chanel tassen en Prada pumps. Een hele ervaring is het zeker, we zijn hier verre van normaal en door simpelweg onszelf te zijn verbazen we de gehele Arizona’s bevolking.
Verdwaald over de campus is ook geen uitzondering. Het is 100x zo groot als de NHTV, net een mini stad waar we bijna 1,5 uur hebben rondgelopen en vragen how in the World we terug moesten komen bij de Gambeldon Hall, ons gedeelte van de campus.. Positieve was dat ik na een lekker koude douche mijn nieuw gescoorde jurkje van de Target gelijk aan kon doen wat de entrance outfit was voor mijn eerste officiële huisfeestje. Mijn slippers begaven het al bij de lange heenweg door grasvelden en heuvels. Het huis was natuurlijk niet voorbereid op 40 man extra, maar de Amerikanen bleken het alleen maar vet te vinden. Na het zien van het meest vage gedrag, dramatische muziek, opmerkingen als ´OMYGOSH so many Dutch people over here, awesome!´, mixdrankjes in de mond mixen door simpelweg 2 verschillende soorten flessen in je hand te houden & black light stiften gemixt met arrogantie in de meest letterlijke zin van het woord.. Ik bevond me in een cultuurshock die ik de eerst komende dagen waarschijnlijk nog niet te boven kom. We waren dan ook snel weer de weg terug aan het zoeken met een klein groepje via de grasvelden die totaal niet verlicht waren, en we halverwege het veld dus pas achter kwamen dat de sproeiers aan stonden. Na een aantal gillende keukenmeiden en jongens over het veld te zien rennen hebben Lianne & Ik ons zigzaggend te pletter gerend om niet onder een sproeier terecht te komen en heelhuids aan de overkant te komen. Met veel moeite, matheid, gillen & rennen waren we aangekomen bij het ‘’ali W’’ feestje waar we helaas niet naar binnen mochten zonder invitation. Achteraf is dat maar des te beter aangezien het een weird anime feestje bleek te zijn. Dan maar het feestje doorzetten op Maarten z´n dormroom waar we voor het eerst toegeven aan de calorieën en suikers wat dus misschien geen goed plan was, maar dat lopen we er morgen in ons vrije dagje er hopelijk wel weer vanaf.

Xx

  • 07 Juni 2010 - 09:00

    Lucas:

    "na veel rotsen klimmen heb je ook weer een hele workout voor de komende 5 dagen achter de rug", lekker toch;) leuk verhaaltje hoor, You enjoy it out there!

  • 07 Juni 2010 - 11:24

    Je Vriendinnetje:

    aaaaaaaah ! waarom weeg ik nou geen 23 kilo ;)..
    je maakt me helemaal JALOERS lief kind.
    ik wil oooooook !
    have fun girl en vooral doorgaan met al die gekheid !
    LOVE YOU SWEETY (L) !

    XxSamilia

  • 07 Juni 2010 - 11:30

    Seema:

    wow nu ben ik echt te jaloers!! volgende keer neem je mij maar gewoon mee in je tas/koffers..

    "gemixt met arrogantie in de meest letterlijke zin van het woord.." erger dan ik kan zijn..? dat betaat toch niet..! hahah

    have fun chicky en vergeet niet die mega fotoshoot bij de satc tour.. damn ik ben zooo jaloers.. gelukkig heb ik satc 2 nu al 2x mogen bewonderen!!! have fun my dear(L)

  • 07 Juni 2010 - 15:37

    Shirley:

    Hahaha.. Zo te zien bevalt het je daar wel! Ik wou dat ik daar ook zat :P
    Leuke blog :D
    xxx

  • 07 Juni 2010 - 18:46

    Germaine:

    Hadden we nu maar ons profielwerkstuk gemaakt, wat een verschil ongelovelijk!

    Ik probeer me al een heel beeld te schetsen, maar om met eigen ogen e zien is het nog wonderbaarlijker.

    Shopse en geniet ervan!!

    Liefs

  • 09 Juni 2010 - 00:28

    Isaura:

    Haha! Sammie! Leuke blog zoals altijd! veel werken ik zit nou al 4 uur op je te wachten op msn en skype, waar blijf je nou?!
    en neem veel kleren voor me mee! vooral schoen :p

    Kussies

  • 10 Juni 2010 - 10:00

    Naomi:

    * is jaloers *

    Heerlijk zeg! Blij dat je het zo naar je zin hebt en als een waanzinnige kan shoppen:) nu ben ik wel erg benieuwd met hoeveel koffers je terug komt, haha!

    Maare waar blijven je foto's nou:P

    Enjoy, have fun!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sam

De Semi-backpacker, oftewel 'Glampacker'

Actief sinds 02 Juni 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 8111

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 30 April 2014

Sammie's Going Down Under!

04 Juni 2010 - 04 Juli 2010

United States of America

Landen bezocht: