MELBOURNE part 2: Doing The Block - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sam - WaarBenJij.nu MELBOURNE part 2: Doing The Block - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sam - WaarBenJij.nu

MELBOURNE part 2: Doing The Block

Blijf op de hoogte en volg Sam

30 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Vandaag heb ik een bekende fashionblogger leren kennen op de fashion week; Chloe. En Chloe heeft weer een vriend bij David. David is een bekende fotograaf hier down under en wilde niets liever dan een spontane shoot doen in de Wooden Bar (officiële lounge van de Melbourne Fashion Week). Achja, waarom niet ;) Een zonnige dag vullen met runway shows, photoshoots en fashion eindigen we maar al te graag met een heerlijke Flat White Coffee in de lokale koffiebar. Chloe verteld hoe crazy het is dat de eerste H&M word geopent (come on mate’s, it’s just H&M ;) ), een van de enige affordable clothing stores hier in Melbourne. De Australiërs kennen namelijk niet de ‘goedkope-massa-ketens’ zoals wij dat doen. Alles is merk, designers of boetiekjes. Ik zie het wat positiever in; Iedereen heeft hierdoor wel een eigen stijl!

Wat ook erg opvallend is: er is zo-veel sushi! En nee, niet alleen in China town, maar all over the city! Sushi koop je in hele rollen, het snijden in pieces kennen ze niet. Ontzettend raar, maar in Melbourne eten ze sushi liever als wrap. In de lokale sushi tent ontmoet in Huzzy, een student werkend achter de bar en een perfecte voorziener van gratis drankjes voor mij en Chloe. Tsja, dat gratis hakt er als Nederlander al heel snel in. Hierna trakteren wij Huzzy natuurlijk nog op wat sushi.
De meeste avonden eindig ik op één van de vele rooftop-barren samen met Joost, mijn Nederlandse maatje hier in Melbourne waar ik al vanaf dag 1 goed mee kan opschieten. Hij heeft de hele dag doorgebracht als mijn laptop-sitter (oja.. Sammie was zo slim om de code van haar slot te veranderen, waarna deze opengebroken moest worden door de receptie. Mijn laptop is een soort van mijn leven hier dus Joost was zo attent om te laptop-sitten terwijl ik een intensieve fun dag kon houden en een nieuw slot kon scoren. –dit houd in weer even 12 dollar neertikken-). Op de rooftop bar ontmoeten we een groepje Duitsers die een grote BBQ organiseerde. Nou wij hoeven geen twee keer na te denken; Let’s join a real Aussie BBQ !

Lunchen doe ik het liefste in verschillende Lanes (kleinere straatjes). Mijn favoriete lane is ‘The Block’. In deze straat staan allemaal speciale kleine winkeltjes met ’s werelds beste specerijen, zoetigheden en zelfs voor de cupcake winkel staat een constante rij. Deze Lane heet dan ook niet voor niets ‘The Block’. Het sluit als een vierkant aan de grotere straat met de bedoeling dat mensen makkelijk een blok kunnen lopen om te netwerken. Dit noemen ze hier ook weleens; Doing the Block. Een top uitspraak in mijn opinie!

Zelfs de mentaliteit begin ik te begrijpen. Naast de heerlijke hardloop runs in de zon (hier vind ik het wel fijn om overdag te rennen) tussen de palmbomen langs de rivier zijn de gyms ook superleuk! Spitsuur in de gym, gevuld met zakenmensen (zijn hier overigens in overvloed) die speed bodypump-lessen volgen (cq 45 min). Stephanie, lokale karate chick, geeft me eindelijk een langverwachte verklaring. Zakenmensen vinden het hier fijn om in lunchtime een snelle workout te doen. En dan hup, in pak weer terug naar kantoor. Je begrijpt het vast; Ik voel me hier he-le-maal thuis!

  • 03 April 2014 - 02:43

    Daphne:

    Heeft niemand daar ooit gehoord van Cotton On? Factorie? Genoeg leuke + betaalbare ketens in Oz die minstens zo leuk zijn als H&M ;) Melbourne blijft natuurlijk fantastisch:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

De Semi-backpacker, oftewel 'Glampacker'

Actief sinds 02 Juni 2010
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 8108

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 30 April 2014

Sammie's Going Down Under!

04 Juni 2010 - 04 Juli 2010

United States of America

Landen bezocht: