MELBOURNE part 1: The little secrets.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sam - WaarBenJij.nu MELBOURNE part 1: The little secrets.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sam - WaarBenJij.nu

MELBOURNE part 1: The little secrets..

Blijf op de hoogte en volg Sam

23 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Slapeloze nachten, stress en lichtelijke angst brengen me naar DUE DAY. Een uiteindelijk sterk staaltje hoogmoed aan zelfvertrouwen dat backpacken mij wel zou gaan lukken. Want een meisjes-meisje die liever niet leeft uit een backpack maar een volle Zara collectie ter beschikking heeft als ze wakker word, veranderd niet zomaar in een (semi) backpacker. Nee, die boekt als glampacker een ticket naar Australië. Gewoon, omdat het kan.

Na een hopeloze incheck (aka, het vergeten van vrij belangrijke items cq een creditcard) haal ik met een gespannen glimlach mijn immens lange vlucht van 26 uur via Dubai naar Melbourne. De vlucht zelf was opzich prima. Beetje geslapen, lekkere lounge muziek en de nieuwste cd van Beyoncé ter afwisseling van alle films. Altijd goed.
Eenmaal aangekomen in Melbourne al snel het hostel verkent met een supervet dakterras geheel voorzien van een Aussie mega bbq waarna het de hoogste tijd is om de stad te gaan verkennen. De beste en grootste delen heb ik de eerste dag al gehad. Veel tijd is er niet voor nodig voor ik het besef: wat een vette stad! En wat veel hardlopers :D :D En aangezien ik nu niet iedere ochtend het paradox van ‘I have nothing to wear’ hoeft te doorstaan (Enige voordeel van leven uit een backpack) is het natuurlijk al duidelijk dat ik in die tijd een iets langere hardloopsessie aan de rivier van deze stad kan doen! :D

Normaal boodschappen doen is weliswaar teveel gevraagd. Het is zo bizar duur hier! De goedkoopste yoghurt is 4..60 dollar, broccoli al snel 7 dollar en dan hebben we het nog niet over iets simpels als een appel gehad. Anno 2014 moet ik toch nergens meer van opkijken.. Bij het koken ’s avonds ontmoet ik al snel een nieuw groepje vrienden. Van een journalist die mij het beste hardloop rondje verteld tot een Frans meisje met een stijltang op zak. Ik vol me nu al thuis!
’s Avonds gaan we met zijn allen naar de ‘Vuurshow’. Super gezellig! De lokale weeronline is daarentegen nog minder betrouwbaar dan Piet Paulisma himself. Er is geen persoonlijke innovatie meer nodig om het weer een beetje te peilen, maar de digitale revolutie is ook niet bepaald helpful. Ze zeggen hier ’Expect 4 seasons in one day’. Enniets is minder waar! Van 25 graden en pure zonnestralen kan je binnen een minuut een stortbui verwachten. Oftewel: Embrella gewenst! (Verregende sammie vind dat wat minder at the moment..) Het weer is obviously wat minder, maar ik huppel gelukkig vrolijk de hele dag in een jurkje met blote benen rond.

De dagen daarna gaat er maar één gedachte door mijn hoofd: I LOVE my life! Melbourne is de meest FENOMENALE stad ooit en ik wil hier dus écht niet meer weg.. De tweede ochtend ben ik naar Noord Melbourne gelopen voor een sportschool Equilibrium. Na een korte interval op de loopband heb ik de nieuwe Bodypump Release hier meegedaan.

Superleuk omdat A). De nieuwe Release in NL nog niet uit is en B). Ik zelfs hier tot de beste van de vrouwen hoor.. HAHA! Slappelingen all over the World ;) Anyway, na deze intensieve sport ochtend moest ik als een malle terug naar huis, douchen en door naar Federation Square waar ik Allen zou meeten. Allen is de baas van de Melbournse Food Experience Tour, en hij ging me vanmiddag rondleiden door de beste restaurantjes, bars en gallery’s. Van de beste chocolaterieën tot Melbourne’s best cheese shop. Ik ben nog misselijk van alles wat ik moest proeven. Melbourne is fantastisch. Het heeft vele kleine steegjes waar heel de wereld terug is te vinden. Van Franse straatjes tot Italiaans. Zelfs steegjes die me meteen deden denken aan Venetië. Iedere 3 minuten kan je in een ander werelddeel zitten voor je gevoel.
De food Experience word afgesloten op een rooftop bar waar ik mijn nieuwe Australische BFF heb ontmoet. Haley, een danseres uit Melbourne, is mijn nieuwe mate. Samen met haar en de engelse Luc zijn we doorgegaan naar de meest prachtige bars waar vooral alleen de locals mee bekend zijn. Zo komen we in underground theater bars met jazz muziek tot Griekse cocktailbars.

Hardlopen langs de rivier is de beste morning run die ik in tijden heb gehad. Samen met mijn department-mate John ben ik hierna naar college geweest van de Victoria University, superleuk! Infrastructuur mag dan wel niet geheel mijn ding zijn, alle straten zijn hier wel gevuld met streetart. John laat me dan ook maar al te graag zijn vrienden aan het werk zien. In mijn opinie; Gewoon jonge gasten die hun creativiteit kwijt kunnen in Graffiti spuiten In John’s Opinie: Pure kunst wat iedereen in Australie enorm kan waarderen.

Fashion Week is on!
Jij, Handsome Male Models, Vanavond. Je schrapt alle mogelijke plannen? Dachten we al. Dat doe ik namelijk ook met alle plezier! Het was al een mooie dag met deze kleine 25 graden-zon. En hij is zojuist een stukje mooier geworden: FASHION WEEK! Een nieuw modeseizoen voor de deur paradeer ik met mijn hakken, knalroze lippenstift en zonnebril over de straten van Melbourne. En mijn twee campagnonen Haley en Charlie. Zo hoort het. Alle backpack-shizzle overboord, en gewoon weer in Sammie stilo. Heerlijk Backstage worden opgemaakt, front row shows bezoeken en goodiebags ten over. En de goodiebags in Australie zijn niet zo middelmatig als in NL, nee ze zitten vol met véél, groot en dure items. Ik veeg vast een traan weg van de gedachte dat het meeste helaas niet mee kan ivm de, jawel, backpack. Gosh dat ding is me een ellende. De next day heb ik een meeting geregeld met menner de organisator himself onder het mom ‘research thesis’. En wat was het LEUK! Een hele spontane man die al mijn ideeen geweldig vond en me een aanmoediging gaf zoals die in tijden er niet meer is geweest. Het is simpel, Je weet wat je kan en wat je wilt. Het is net als de perfecte outfit samenstellen. Je probeert wat, en als het niet werkt verander je gewoon weer een stuk accessoire. En dat doe je net zolang tot de outfit werkt. Dus we dumpen vanaf nu de twijfel en verwelkomen de nieuw verworven, kritische, esthetische inzicht. Deze wijze woorden gemixt met opmerkingen als ; It;s not all about what you know but wh;o you know’, Whats the point of knowing people if you do not use the network? ‘, dan heb je een goed beeld van mijn meeting ;p
Let’s end this evening in een bizar mooi Argentijns restaurant (Argentijnse wijn is overigens een echte aanrader). Alle items hier zijn overgekomen vanuit Argentinië. Van het interieur tot aan het bestek. De glazen en zelfs de vellen schaap aan de muren. De wijn wall staat vol met keuzes en jaargetijden. A bit boozed eindigen we op het dakterras waar een dorm feestje aan de gang is. Zelfs aan de andere kant van de wereld is 24 uur in ;e;en dag veel te weinig..

Van mode tot food en van exposities tot uitgaan – I am in love with Melbourne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

De Semi-backpacker, oftewel 'Glampacker'

Actief sinds 02 Juni 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 8106

Voorgaande reizen:

20 Maart 2014 - 30 April 2014

Sammie's Going Down Under!

04 Juni 2010 - 04 Juli 2010

United States of America

Landen bezocht: